inessen.reismee.nl

Naar Bonn

Deze week had ik met Désirée afgesproken. Op maandag en dinsdag had ik lessen en op woensdag zou ik vanuit Essen naar Bonn reizen. Dus daar ging ik dan met mijn logeerspullen en een slaapzak. De reis ging goed en nog vrij vlot ook (helemaal geen vertragingen). Ik was helemaal enthousiast want ik kwam onder andere door Keulen heen, en daar was ik nog nooit geweest. Prachtig, voor wat ik even zo zag vanuit de trein.

Eenmaal op station Bonn aangekomen moest ik even wachten op Désirée. Niet veel later kwam ze aanlopen. We gaven mekaar een fijne knuffel. Toch apart als je zo altijd met elkaar les hebt en elkaar zo even kan zien en nu opeens niet. We gingen snel richting de bus om mijn spullen in haar kamer te zetten en even wat te drinken.

Toch wel enigszins uitgeput kwamen we aan op Dees haar kamer. Ik kijk om me heen en bedenk me hoe anders Bonn is in vergelijking met Essen. Nu weet ik dat Essen in het Ruhrgebied ligt en Bonn de voormalige hoofdstad van West-Duitsland was, maar toch. Een prachtige stad. Ook de kamer van Désirée ziet er heel leuk uit. Echt anders dan bij mij. We drinken wat en beginnen te kletsen. Op een gegeven moment zegt Désirée, ‘We moeten niet te veel praten nu, anders blijft er geen tijd over om de stad te bezoeken.’ Klopt, dat is waar. En zo dronken we ons laatste slokje op en gingen er weer op uit. Ik krijg een soort van rondleiding door de stad en zie een paar prachtige plekjes en gebouwen. Onder andere het gebouw waar Désirée meestal les heeft. ‘Wow.’ zei ik. Daarnaast hadden we ook nog eens geluk met het weer. Er was namelijk regen voorspelt, maar daar hadden wij geen last van op het moment dat we de stad gingen bekijken. We hadden een heerlijke middag in de stad.

We gingen weer terug naar huis om de boodschappentassen op te halen. We zouden “even gauw” de boodschappen voor het avondeten halen. Zo konden we nog een beetje op tijd eten en zou het niet zo zijn dat we pas tegen acht uur zouden eten. Ja… dat ging mis. We hebben zo’n twee tot drie uur rondgelopen op het pleintje en zowat de hele supermarkt leeggekocht. Work in progress zullen we maar zeggen.

Eenmaal weer thuis hebben we toch maar tegen acht uur het avondeten klaar gemaakt. (Schnitzels, jawel haha.) De rest van de avond hebben we het rustig gehouden en Netflix opgezet. Was ook wel nodig, want we moesten beide even goed bijkomen.

De volgende ochtend deden we ook rustig aan en pakte ik mijn spullen weer in om terug te gaan naar Essen. De reis verliep weer vlot en eenmaal thuis aangekomen begon het gewone riedeltje weer. Lekker schoonmaken en schoolwerk afmaken.

Al met al had ik een hele leuke week en heb ik er flink van genoten.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!